Inwestor
Karpiel specjalizuje się w międzynarodowym transporcie intermodalnym, polegającym na przewożeniu towarów różnymi środkami transportu bez konieczności przeładunku. Do transportu firma Karpiel najczęściej wykorzystuje kontenery morskie przewożone drogą morską, koleją i ciągnikami siodłowymi. Karpiel podejmuje towary ze wszystkich portów świata. Terminal firmy zlokalizowany jest w Brzesku i obejmuje teren o powierzchni ponad 10 ha. Lokalizacyjnie, w pryzmacie międzynarodowym, terminal znajduje się między portami Rotterdam-Bremerhaven-Hamburg-Gdynia oraz Odessa-Koper i jest to jedyny w tym rejonie Polski tzw. "suchy port". Firma dysponuje własną flotą samochodową i kolejową, a także posiada specjalistyczne urządzenia przeładunkowe. Oprócz transportu Karpiel oferuje kompleksowe usługi magazynowania towarów.
Lokalizacja
Brzesko, w województwie małopolskim. Tereny firmy Karpiel zlokalizowane są w pobliżu zjazdu na autostradę A4 (węzeł Brzesko), przecinającej południe Polski i łączącej jej zachodnie tereny z województwami wschodnimi. W pobliżu siedziby firmy Karpiel zlokalizowana jest także alternatywna do trasy A4 droga krajowa 94 oraz droga nr 75 o randze krajowej, biegnąca z Krakowa do granicy ze Słowacją.
Projekt
Wykonaliśmy projekt inwestycji polegającej na budowie 2 hal: magazynowej oraz warsztatowej.
Halę magazynową zaprojektowaliśmy jako obiekt dwunawowy w konstrukcji żelbetowej ze stalowym dachem. Powierzchnia magazynu wyniesie 9.400 m2. Hala warsztatowa o powierzchni 700 m2 w konstrukcji stalowej.
Zakres prac
Inwestycję zrealizujemy w systemie zaprojektuj i wybuduj. Nasze prace obejmą:
- opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych
- roboty rozbiórkowe
- prace ziemne
- wykonie fundamentów
- budowę hali magazynowej
- budowę hali warsztatowej
- wykonanie posadzki przemysłowej
- dostawę i montaż podświetlanego logo na elewacji
- wykonanie koncepcji zagospodarowania terenu przeznaczonego pod centrum usługowe, obejmującego hotel z restauracją oraz centrum targowo-wystawiennicze
Design
Obiekt magazynowo-logistyczny ergonomicznie dostosowany do funkcji składowania towarów przewidzianych do dalszego transportu. Estetykę budynku dostosowaliśmy do warunków lokalizacyjnych oraz otaczającego kontekstu.