EWT TRUCK & TRAILER HANDELS GmbH

powrót
EWT TRUCK & TRAILER HANDELS GmbH
Kraj inwestora
Niemcy
Miejscowość
Komorniki
Województwo
wielkopolskie
Branża
sprzedaż naczep marki Schmitz Cargobull AG
Typ hali
hala serwisowa pojazdów ciężarowych z magazynem części zamiennych, biurem sprzedaży i budynkiem socjalno-biurowym
Konstrukcja nośna
Halę serwisową w konstrukcji stalowej zaprojektowliśmy jako halę jednonawową o głównej konstrukcji nośnej składającej się z układu ram blachownicowych oraz słupów stalowych. W części osi, w miejsce ram blachownicowych, przewidzieliśmy układy jak dla ścian szczytowych. Konstrukcję drugorzędną, płatwie dachowe i ryglówkę ścienną, zaprojektowaliśmy z elementów stalowych giętych na zimno typu Z i rur kwadratowych. Całość zostanie usztywniona prętami stężającymi ściennymi i połaciowymi w formie „X”. Konstrukcja schodów na hali stalowa. Konstrukcję nośną budynku biurowego zaprojektowaliśmy z elementów żelbetowych (słupy i podciągi) oraz z elementów stalowych (słupy, rygle dachowe oraz ryglówka ścienna). Portiernię zaprojektowaliśmy jako konstrukcję ramową, a wolnostojącą wiatę jako słup z dwoma ryglami połączonymi wspornikowo.
Dach hali
Spadek połaci dachowych hali wynosi 3%. Konstrukcję nośną dachu stanowią rygle stalowe oraz blacha trapezowa konstrukcyjna. Wierzchnie pokrycie dachu z membrany PVC, izolacja z wełny mineralnej, ułożona na paroizolacji z folii PE i blasze trapezowej. Dach części biurowo-socjalnej ze stalowych rygi dachowych, do których mocowana jest blacha trapezowa. Izolację dachu stanowi wełna mineralna na paroizolacji z folii PE. Membrana PVC jako wierzchnie pokrycie dachu zostanie ułożona na oddzielającej warstwie z włókniny.
Obudowa ścian
Ściany osłonowe z płyt warstwowych z rdzeniem poliuretanowym mocowane w układzie poziomym do elementów nośnych konstrukcji hali. Na wywinięciach ścian oddzielenia przeciwpozarowego zastosujemy płyty warstwowe z rdzeniem z wełny mineralnej. Ściany pożarowe zaprojektowaliśmy w konstrukcji tradycyjnej. Ściany budynku socjalno-biurowego z bloków betonu komórkowego, do których od strony zewnętrznej zamontowana zostanie na podkonstrukcji fasada wentylowana z paneli stalowych. Ściana przeciwpożarowa obłożona spiekami kwarcowymi. Na ścianie nośnej warstwa termoizolacji z wełny mineralnej zabezpieczona wiatroizolacją. Ściany budynku portierni z płyt warstwowych z rdzeniem poliuretanowym w układzie poziomym. Konstrukcja schodów żelbetowa monolityczna.
Opis inwestycji

Opracowaliśmy projekt hali serwisowej z przylegającym do niej dwukondygnacyjnym zapleczem socjalno-biurowym i biurem sprzedaży. Zaprojektowalismy również budynek portierni oraz wiatę wolnostojącą.
Uzyskaliśmy pozwolenie na budowę. Prace budowlano-montażowe zrealizujemy w generalnym wykonawstwie.

W ramach inwestycji wybudujemy stalową halę serwisową, oddzieloną ścianą pożarową od żelbetowej części socjalno-biurowej. Zgodnie z naszym projektem przedłużenie ściany ogniowej poza budynek na około 10 m zapewni zewnętrzną ścianę osłonową. Portiernię oraz wiatę wolnostojącą wykonamy w konstrukcji stalowej.

W hali odbywać się będzie obsługa serwisowa i diagnostyczna pojazdów ciężarowych typu „TIR”: ciągników siodłowych i naczep Schmitz Cargobull. W budynku biurowo-socjalnym realizowana będzie sprzedaż części zamiennych i obsługa klientów, a także funkcja administracyjna oraz funkcja zaplecza dla pracowników.

Całkowita powierzchnia inwestycji wyniesie około 2.200 m2. Prace budowlano-montażowe rozpoczęliśmy pod koniec 2018 roku.

Efekt końcowy

Inwestycja zostanie utrzymana w nowoczesnym designie, a zastosowane przeszklone elewacje zaakcentują część serwisową i biurową. Dodane przez nas do grafitowych części elewacji granatowe elementy podkreślą barwy loga naszego Inwestora. Zgodnie z sugestiami przedstawicieli EWT Truck design budynku będzie nawiązywać do stylu głównego serwisu.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Strona korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką cookies.